Izaberite stranicu

Zdravi zaslađivači su nešto što bi trebalo da uvrstimo u ishranu bez obzira da li smo na dijeti ili ne. Uzimajući u obzir da se na keto ishrani trudimo da ne unosimo ugljene hidrate, tj. šećer – potrebno je da se upoznamo sa zdravijim opcijama.

Tako, uz odgovarajuću zamenu za šećer, možeš uživati u brojnim slatkim ukusima. U ovom tekstu, pronaćićeš tri zaslađivača koji će uneti slatkoću u tvoje obroke.

Šta su zdravi zaslađivači?

Zdravi zaslađivači, o kojima je ovde reč, imaju nekoliko zajedničkih osobina:

Nizak glikemijski indeks (GI)

Glikemijski indeks nam pokazuje koliko određena hrana, kada se konzumira, podiže nivo šećera u krvi. Tako je hrana koja sadrži visok glikemijski indeks ona koju često opovezujemo sa gojenjem – na primer hleb od belog brašna i grickalice kao što su krekeri, perece…

Kada je glikemijski indeks nizak u namirnicama – u pitanju je hrana koja daje veći osećaj sitosti. Istovremeno, nizak glikemijski indeks uravnotežava lučenje insulina i na taj način deluje protiv nastanka dijabetesa i gojenja.

Cilj keto ishrane je da ostaneš u ketozi, i naravno da je nizak glikemijski indeks u ovim zaslađivačima pozitivan činilac.

Ne sadrže šećer

Zdravi zaslađivači ti ne zadaju brige oko ostanka u ketozi. Ne sadrže šećer, a pružaju ti sladak ukus. Može li bolja kombinacija?

3 najbolja zdrava zaslađivača

Evo koji su to najbolji zdravi zaslađivači:

Stevia

U pitanju je ekstrakt biljke stevije. U čistoj formi, ekstrakt stevije ne sadrži ugljene hidrate i njegov GI je nula. Uz to, ekstrakt stevie je oko 200 puta slađi od običnog šećera. A to znači, da je potrebno da ga dodaš u malim količinama i hrana če imati sladak ukus.

Steviu možeš naći u tečnom ili praškastom obliku. Ono što je važno pri kupovini, jeste da paziš na sastojke proizvoda. I izbegavaš one koji sadrže tzv. punila. Ona obično sadrže skrivene ugljene hidrate. Pa je najbolje da ih ne koristiš.

Eritritol

Eritritol je zdravija zamena za beli šećer. On se prirodno nalazi u mnogim namirnicama, a naročito u voću i povrću. I, kada se koristi umereno, nema neželjene efekte do kojih može doći upotrebom belog šećera.

Isto kao stevia – i eritritol ima GI nula. Uz to, sadrži vrlo malo kalorija, oko 0.3 po gramu.

Kada je upotreba u pitanju, eritritol nije tako sladak kao stevia, pa ćeš verovatno morati da ga dodaješ hrani u malo većoj količini. I savet za kupovinu je identičan kao kod stevie: vodi računa o dodatim sastojcima, jer se tu mogu sakriti neželjeni ugljeni hidrati.

Monaško voće (monk fruit) zaslađivač

Ovo je zaslađivač koji nastaje od soka monaškog voća. Zatim se on isušuje i nastaje derivat koji se koristi za zaslađivanje jela.

Monaško voće zaslađivač je oko 200 puta slađi od šećera, pa su male količine u hrani sasvim dovoljne za slatkoću. Njegov GI je nula i samim tim je odličan izbor za keto dijetu.

Zdravi zaslađivači – šta je važno

da li mozemo jesti slatkise na keto

Bitno je da se držiš što prirodnijih opcija. Dakle, pažljivo čitaj deklaracije na proizvodima i opredeli se za onaj koji sadrži najmanje dodataka.

Sada kada znaš koji su to zdravi zaslađivači, koristi ih i mirne glave uživaj u poslasticama. Isprobaj keto torticu, brzi keto kolačić, keto palačinke… Izbor je na tebi! Prijatno! 🙂