Izaberite stranicu

 

 

Najčešće greške na keto ishrani

U moru podataka koji dolaze iz različitih izvora, možete vrlo lako da se zbunite, prevarite i budete uvereni kako radite ispravnu stvar dok ste na keto ishrani, a zatim se ispostavida je to zapravo bila samo zabluda koja Vam nikako ne ide u korist! Hajde da otkrijemo te greške i tako učinimo da napredak bude što brži i efektniji.

Prva stvar koju bih spomenuo, gde ljudi najviše prave grešku- Ne unose dovoljnu količinu masti!

Neka savršena „terapeutska“ verzija ove dijete bila bi da se unosi samo 2% ugljenih hidrata, 90% masti i 8% proteina. Štos je u tome da Vam kalorije dolaze iz masti, one su novi izvor energije! Nemojte se plašiti i uzimati nemasna pileća prsa, nemasne sireve i ostalo… Slobodno pojedite jaje, masne sireve, masno meso (naravno, ne da se prejedate, već koliko Vi smatrate i izračunate da je dovoljno) i budite bez brige.

Druga stvar koja proizilazi iz ove prve–višak proteina!

Ukoliko jedete piletinu, ribu ili nemasne sireve povećavate unos proteina u odnosu na masti i rizikujete glukoniogenezu. To znači da telo višak proteina transferuje u ugljene hidrate, a zatim u glukozu što Vas sprečava da uđete u ketozno stanje. Vašem organizmu je potrebno da samo 20% kalorija dolazi iz proteina.

Na trećem mestu: Nedovoljno elektrolita

Nedovoljno sodijuma, kalijuma i magnezijum (tri ključna elektrolita) prouzrokovaće pospanost, mišićni zamor, grčeve, letargiju, umor, glavobolju. Savet koji Vam mogu dati jeste da slobodno malo zasolite hranu, da naročito posle treninga nahranite svoje telo nekom slanijom užinom ili avokadom koji sadrži kalijum. Jabukovo sirće je takođe odličan pomoćnik za nadomestiti elektrolite.

Pazite se skrivenih šećera: Često uzmemo neke proizvode (napitke ili suhomesnate proizvode) na kojima piše da imaju 0 ugljenih hidrata. Ali to je varka, često se baš u njima nalazi 1-2 g šećera na 100 g.

Izbegavajte veštački zaslađivače, makar u početku! Obavezno čitajte šta piše u sastojcima na poleđini namirnica, proverite tačnost podataka, informišite se, pitajte.

I na kraju- BUDITE STRPLJIVI!

Nestrpljenje Vam neće doneti ništa dobro. Znajte da morate svom telu dati vremena i ne odustajte nakon nekoliko dana.

Zaključak: Veoma je lako praviti ove greške i brzo doneti sud kako keto dijeta nije za nas, odbaciti sve i vratiti se starim navikama. Zato mi je veoma drago da mogu sa Vama podeliti ova saznanja i motivisati Vas da se vodite u pravom smeru.