Izaberite stranicu

Keto dijeta – gubitak kilograma je često cilj ove ishrane. Pa, ako koristiš keto za smanjenje kilograma, sigurno se pitaš kada će se rezultati ove dijete videti i koliko kilograma možeš da izgubiš. Ipak, svako je različit. Zato je teško dobiti jedinstven odgovor. Ali, za tebe smo izdvojili prosečnu stopu gubljenja kilograma kao i savete za uspešno mršavljenje na keto dijeti.

Keto dijeta i gubljenje kilograma

Svi smo različiti, pa su i naša tela drugačija. Samim tim, gubitak kilograma na keto dijeti nije isti za svakoga. Ipak, rezultat tvoje keto dijete sigurno zavisi od ova četiri glavna faktora.

Tvoj period adaptacije na masti

Keto dijeta funkcioniše po principu upotrebe namirnica bogatih mastima umesto namirnica sa ugljenim hidratima. Naravno, prelazak sa ugljenih hidrata na masti se sprovodi postepeno, jer je telu potreban određeni period da bi se „naviklo“ na novi „režim“ rada. Nakon ovog perioda privikavanja ulaziš u ketozu („režim“ u kom organizam kao primarni izvor energije koristi ketone tj. sitne čestice sala). U ketozi počinješ da gubiš kilograme.

Treba da znaš da period privikavanja na masti ne traje jednako kod svih ljudi. Upravo zato, i momenat ulaska u ketozu i početak gubljenja kilograma nije u isto vreme kod svih.

Tvoja zdravstvena situacija i keto dijeta

Zdravstvena situacija je ono što moraš uzeti u obzir pre početka same keto dijete kao i to da njen rezultat zavisi od tvog zdravlja. Koji je tvoj izvor energije? Da li imaš zdravstvene probleme poput insulinske rezistencije?  Tvoja težina i njen uticaj na tvoje celokupno zdravstveno stanje? Jednostavno, sve u vezi tvog zdravlja utiče na način pridržavanja keto dijete i brzinu gubljenja kilograma.

Tvoje telo

Već smo napomenuli da je svako telo drugačije. Svi imamo različite količine masti i mišića u organizmu. Treba da znaš da broj kilograma koje ćeš izgubiti zavisi i od ovih fakotra. Kolika je tvoja mišićna masa? Koji je tvoj BMI (odnos težine i visine)? Jako je bitno da prilikom keto dijete slušaš svoje telo i pridržavaš se pravila koja su dobra za tebe.

Tvoje dnevne navike

Kao i kod mnogih drugih režima ishrane, keto dijeta i njen uspeh zavise od tvojih ličnih navika. Dakle, tvoji treninzi i svakodnevna ishrana utiču na keto dijetu. Tako, uspeh zavisi i od načina na koji unosiš masti u svoj organizam. Da li su tvoji primarni izvori masti avokado i kokosovo ulje ili prerađeno meso? Da li treniraš i koje su to vrste treninga? Zato, sve dnevne navike treba uzeti u obzir kada je u pitanju uspeh same keto dijete. Naravno, ti odlučuješ o svojim navikama i uz kvalitetan program i posvećenost – rezultati su sigurni.

Keto dijeta i prosečna stopa gubljenja kilograma

Kao što sada već znaš, ne gube svi isti broj kilograma za isti vremenski period. Ali, ovde smo naveli prosečnu stopu gubljenja kilograma na keto dijeti.

Prva faza

Prva, a ponekad i druga, nedelja je specifična kada je keto dijeta u pitanju, jer tada veliki broj ljudi primećuje vrlo brz pad težine. Ovaj pad može biti od oko 1 kilogram do čak 4.5 kilograma. Ipak, treba da znaš da kada se smanji unos ugljenih hidrata, tvoje telo oslobađa vodu. Dakle, obično tokom prve nedelje ne gubiš masti, već vodu. Zato se i preporučuje povećani unos vode, kako ne bi došlo do dehidracije.

Druga faza

Nakon jedne ili dve nedelje gubitak kilograma se dešava nešto sporije i ravnomernije. Ovo je upravo period adaptacije na masti – kada tvoje telo počinje da sagoreva masti umesto ugljenih hidrata. Dakle, tada počinješ da gubiš masnoću i „prave“ kilograme.

Prosečan gubitak je oko pola kilograma do 1 kg nedeljno.

Treća faza

Posle otprilike tri meseca može doći do toga da se na kraju nedelje izmeriš i ne vidiš da su kilogrami manji nego prethodne nedelje. Zatim, za nedelju ili dve od tada – izmeriš se i primetiš da je nestalo od 1 do 2 kg. Poenta je da te ovo „variranje“ u gubljenju težine ne obeshrabri. Pripremaj zdrave keto recepte i daj svom telu vremena da sagoreva masti.

Prema različitim istraživanjima, većina ljudi najviše kilograma izgubi u prvim fazama keto dijeta:

  • Oko 7 kg nakon 4 nedelje.
  • Oko dodatnih 5 kg (ukupno 12) između četvrte i dvanaeste nedelje.
  • U periodu između 3 meseca i 12 meseci izgubi se oko 1 do 2 kg. Jako je bitno napomenuti da kilogrami u trećoj fazi sporije odlaze nego u prve dve, ali se ne vraćaju i ne povećavaju.

Keto dijeta ti sigurno može pomoći da izgubiš kilograme ili poboljšaš zdravlje. Bitno je da se pridržavaš pravog programa za tebe i da daš vremena svom telu da odreaguje na ono što zahtevaš od njega.

Ukoliko imaš neko pitanje ili nedoumicu, piši nam u komentaru ili se prijavi za 1 na 1 konsultacije sa ketogenim stručnjakom. Na ovoj konsultaciji dobijaš savete za početak tvoje keto ishrane, detaljni plan ishrane za 7 dana i individualnu kalkulaciju makronutrijenata (proteina, masti i ugljenih hidrata).

Nadamo se da ti je ovaj tekst pomogao da shvatiš koliko keto dijeta može da ti pomogne u borbi sa kilogramima. Prati i dalje naš Blog – očekuje te puno zanimljivih tema o keto ishrani.