Izaberite stranicu

„Kako početi keto dijetu?“ je pitanje sa kojim se svako susreće pre početka same dijete. Ako je u tvom slučaju odluka već doneta: želiš da budeš na keto dijeti i pomogneš svom telu – to je sjajno!

Ali, dobro će ti doći ovih 6 saveta kako da zaista otpočneš keto dijetu i održavaš je.

1. „Očisti“ frižider i police

Prema nekoliko studija dokazano je da ako je nezdrava hrana lako pristupačna, veće su šanse da će biti pojedena.

Zato, pre početka keto dijete potrudi se da skloniš od svog domašaja svu hranu sa visokim sadržajem ugljenih hidrata. Ukoliko imaš dosta takve hrane, najbolje je da je doniraš u dobrotvorne svrhe.

Ako živiš sa porodicom koja nije na keto ishrani, odredi policu i deo frižidera koji će biti namenjeni za namirnice koje ne pripadaju keto dijeti. Ukoliko je moguće fizički ogradi taj deo frižidera i police. Na ovaj način, manje ćeš dolaziti „u iskušenje“. Takođe, probaj da ubaciš keto namirnice i u ishranu tvoje porodice. Npr umesto običnog hleba, koristite hleb i tortilje sa malim sadržajem ugljenih hidrata.

2. Odredi i napiši svoj cilj

Da li znaš da su ljudi koji zapisuju svoje ciljeve daleko uspešniji od onih koji to ne čine?

Za sve što otpočnemo, imamo cilj. Kako je prelazak na keto dijetu nov početak za tebe, odredi koji je tvoj cilj, zašto se pitaš „kako početi keto dijetu?“ i počinješ sa keto ishranom.

Da li želiš da izgubiš kilograme? Smanjuješ rizik od nastanka Alchajmerove bolesti? Želiš da smanjiš šećer u krvi?

Zašto otpočinješ keto dijetu i šta želiš da promeniš treba da bude tvoja glavna motivacija. Zapiši svoje razloge i ciljeve, i postavi ih na vidljivom mestu – na frižideru ili radnom stolu.

3. Planiraj svoje obroke

Planiranje obroka je odličan način da održavaš svoju keto dijetu.

Kada si na keto programu, imaš svoj plan ishrane. Jako je bitno da se pridržavaš ovog plana. Zato, pažljivo planiraj svoje dane. Vodi računa o tome koliko imaš obroka, kada ih tačno imaš i kada možeš da ih pripremaš.

Napravi listu za kupovinu keto namirnica i ponesi tačno toliko novca. Tako ćeš sigurno sprečiti sebe da u tvoju korpu „upadne“ neka neželjena namirnica.

4. Zdrave grickalice sa malo ugljenih hidrata

Nove navike se ne stiču preko noći.

Znamo da promena ishrane može izazvati brojne „trenutke slabosti“. Na primer, kada te „uhvati nervoza“ ili voliš da gricneš nešto neposredno pred spavanje. Sve su to navike koje će ti se javljati i tokom keto dijete.

Zato, uvek imaj pri ruci zdrave keto grickalice koje će ti pomoći u tim trenucima. Tako umesto klasičnih snekova, opredeli se za seckano povrće, maline, keto jogurt, tvrdo kuvana jaja. Sve ovo može biti ukusna i zdrava „grickalica“.

5. Imaj lep odnos prema sebi

Glavna prepreka u postizanju ciljeva keto ishrane i zdravog načina života je „brzo predavanje“.

Naime, može se desiti da „prekršiš“ keto dijetu i imaš par nezdravih obroka. Tada mnogi jednostavno odluče da je „sve gotovo“, predaju se i nastave da preteruju sa nezdravim namirnicama.

Umesto toga, pristupi problemu na lepši način. Prošlost ostavi u prošlosti i nastavi da se trudiš da ti svaki naredni obrok bude u okviru keto dijete. Ne kažnjavaj sebe, ali nemoj dozvoliti ni da upadneš u očajanje i prekineš dobar put.

Nastavi sa unosom zdravih keto namirnica. Tako ćeš se osećati sito i zadovoljno, a ne prenajedeno i iznervirano.

6. Unapred pripremi obroke kada jedeš van kuće

Druženje sa prijateljima je nešto što ne treba da propuštaš.

Kada si na keto dijeti može biti malo teže da uklopiš svoj način ishrane tokom, na primer, večere sa prijateljima. Zato pokušaj da isplaniraš ovakve događaje i unapred pogledaš meni restorana kako bi tvoja odluka bila u skladu sa keto dijetom.

Takođe, ako ideš kod prijatelja kući, i znaš da će biti dosta hrane: slave, rođendani, godišnjice – ponovo možeš doći u iskušenje da odustaneš od svoje keto ishrane. Savetujemo ti da u ovakvim situacijama pripremiš nešto ukusno i keto. Ponesi taj obrok i počasti sebe i prijatelje. Sigurno ti niko neće zameriti na ukusnoj hrani.

Ovo može biti i dobra prilika da uputiš svoje prijatelje u to da menjaš način ishrane i da se posvećuješ svom zdravlju. Tada će i oni biti deo tvoje promene i sigurno ti neće nuditi nezdrave opcije.

Šta sada kada znaš kako početi keto dijetu?

Da bi keto dijeta bila uspešna i da bi se tvoj cilj ostvario – moraš da prilagodiš svoj način života.

Reši se namirnica sa mnogo ugljenih hidrata, izbaci nezdrave grickalice, planiraj obroke, imaj pozitivan pristup i ne zaboravi zašto počinješ svoju keto dijetu.

Sada kada znaš kako početi keto dijetu i kako da je održavaš, pravi je trenutak da otpočneš svoj keto program ishrane. Prijavi se i počni da ostvaruješ svoj cilj za zdraviji život.